2009-01-03

Många döda i Stockholm under nyår

Det har inte varit en nyhet, men jag är säker på min sak. Det var många som blev allvarligt skadade och många som dog efter sviterna av korsordet som DN publicerade på nyårsafton. Problemet var inte att det var så svårt att folk begick självmord, nä, problemet för dom stackars stockholmarna var att det kryllade av göteborgshumor i det. Några exempel 'Spetsig fågel? Nä, olikhet' (kontrast), 'Arlandafrukt? Nä, men snabbtåg'' (arlandabanan), 'Brittiska raspen?, nä englandsvännen' (10 bokstäver), 'hög tax?' (13) etc etc. Sånt här är ju något som roar såna som mig, men jag kan tänka mig att DN's huvudmålgrupp drog mycket djupa suckar (som ledde till hyperventilation och alla komplikationer som det medför) och många slag för pannan (med allvarliga hjärnskakningar som följd). Jag vill att ni minns detta inlägg när ni läser om alla oförklarliga dödsfall som inträffade i storstaden under dagarna kring nyår. Nu är bara frågan, var det gjort med mening? Är det så att korsordsskaparen har något emot stockholmare och vill dom illa? Och borde man isåfall stoppa henne?

No comments: